fredag 9 maj 2008

Varför?

Varför ska ögondroppar mot pollenallergi svida? Svårt att förklara för en 4-åring om det nyttiga med att ta dem? Varför kan en bebis inte somna om den är bajsnödig? Mini har just nu varit vaken två (!!) timmar extra för att hon behövde bajsa. Varför kan inte barn somna tidigt när mammor vill göra något på egen hand, tex påta i trädgården? Varför är jag inte begåvad med en kropp som kan äta allt gott och onyttigt utan att gå upp i vikt? Varför måste det ta så länge att komma i form? Varför har ingen uppfunnit det magiska hjälpmedlet "plocka-upp-alla-leksaker-på-kvällen"? Inse vilken otrolig hjälp det skulle vara när hemmet formligen svämmar över av leksaker...Och eftersom jag inte har svaren på alla mina frågor så snaskar jag en kväll till och börjar mitt nya liv imorgon (igen).

1 kommentar:

M sa...

Hej och välkommen ut i cyberträsket. Jag har redan lagt till dig på min länklista... Vi ses = )