måndag 16 maj 2011

Det går över

Någon har visst skapat en hemsida för vår familj och denna någon har även lagt ut min blogg på denna hemsida. Detta innebär att jag egentligen borde uppdatera bloggen mer kontinuerligt (antar att det var förhoppningen från denna mystiska någon) så jag ämnar försöka skriva mer ofta.
Idag samtalade jag och maken om våra barn som numer inte är så små, vi konstaterade att de hela tiden blir mer och mer självständiga och att vi som föräldrar inte riktigt fyller samma funktion längre. Jag var den som var mest orolig över detta och hade en lång och utförlig redovisning kring hur jag kände det, vad jag oroade mig för och att jag inte var riktigt bekväm med den roll som "tjat-mamma" som jag har fått. Maken svarade kort och gott: det går över...
Slut på diskussionen.

För övrigt handleder jag blivande lärare för brinnande livet samtidigt som jag försöker rätta nationella prov och komma fram till vettiga slutbetyg för mina elever och när jag är hemma så tjatar jag på barnen och tränar, ser på TV med maken och längtar till Barcelona!

1 kommentar:

Frida sa...

LÅter som att denne "någon" har gjort nåt spännande, men innebär det att man får följa dina ord lite oftare är jag den första att säga "hallelujah". :)