torsdag 2 juni 2011

Saker som jag tycker mindre om...

... att köpa skor. Allvarligt talat, hur kul är det på en skala? Jag har mycket svårt att förstå dessa kvinnor som så att säga samlar på skor och som i princip får en orgasm när de ser reklam för senaste modet i skovärlden. Skor är för mig ett nödvändigt ont, de ska vara sköna, praktiska och för all del ska de ju inte se ut som något som katten dragit in, men att gå timme ut och timme in i skoaffärer bara för att titta, det är inte min grej. Som tur är älskar min mamma skor så jag brukar helt enkelt ta med henne på stan, sätta mig på en bekväm stol inne på skoaffären och låta henne springa runt och leta medan jag gör tummen upp eller tummen ner.

...att köpa handväskor. Ytterligare en sak som jag inte förstår mig på. (undrar om det är något fel på mig) Jag äger 2 handväskor, en svart och en röd. Den svarta har jag nog haft i cirka 10 år och den röda i snart 3. De är inte särskilt välanvända, jag tycker liksom mest att de är i vägen. De är även väldigt små, dvs de rymmer en plånbok av mindre modell, en mobiltelefon samt möjligtvis ett läppstift. Jag förundras över de kvinnor som använder handväskor dagligen och som bär med sig ett mindre hem i dem, tycker ni inte att de är i vägen?

Inga kommentarer: